Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DB_Sql has a deprecated constructor in /www/doc/www.k-gallery.cz/home/phplib/db_mysql.inc on line 12
Hlavou dolů
Singapur a internet
Singapurské letiště Chiangi
2.2.2003  - Od doby, kdy jsme do Singapuru přiletěli, se snažíme, abychom se dostali na internet a mohli komunikovat se všemi přáteli a taky posílat naše internetové zpravodajství z cesty. Jenže osud nám není příliš nakloněn. V pokoji internet nemáme, v recepci je sice velmi silný bezdrátový signál (máme i wi-fi kartu), ale nikdo není schopen nám sdělit heslo, které by fungovalo přímo z našeho počítače. Ještě že je v recepci jeden počítač, který je k dispozici hostům na e-maily a internet a je to zdarma. Z něj jsme se připojovali až do dneška, jenže už předevčírem se zasekla síť a súpkemé vyhaslo asi tak ve 23 h místního času o "Silvestru". No, jako u nás, nikdo to nemůže spravit a že až další ráno. Během "novoročního" rána to chvíli šlo, chvíli ne, ale definitivně to přestalo jít včera večer a dneska ráno to bylo ještě chcíplé. Co chceme, den po čínském Novém roce, že. (ale abychom nekřivdili, večer už to bez problémů fungovalo.)
Petr mlsně studoval reklamní článek o e-Hubu, společnosti, která poskytuje bezdrátové připojení k internetu na letišti v Chiangi a na několika dalších místech v Singapuru. Když ráno začalo pršet, zdálo se být o našem denním programu rozhodnuto - jedeme na letiště zkoumat bezdrátový internet.
Náš knižní průvodce o metru na letiště nic neříká, protože je "už" dva roky starý a naopak si stěžuje na taxikářskou lobby, která to metro až na letiště nepustila. Nyní metro nejen jezdí až na letiště, ale navíc se tu připravuje další linka, která se spustí v dubnu letošního roku. Tolik odbočka.
Dojeli jsme tedy na letiště, úspěšně provedli připojení k síti a nastalo doplňování stránek a psaní mailů. Připojení přes Wi-Fi (pro laiky: wireless fidelity - bezdrátová věrnost :-)))) proběhlo hladce, stačilo zaplatit příslušnou částku kreditní kartou (resp. odeslat číslo kreditky) přes vstupní stránku poskytovatele připojení (Starhub) a tím se aktivovalo připojení na určitý čas. Odpočítali si to na vteřinu přesně - jakmile nás připojili, ukázalo se na počítači "odpočítávací okno" s ubíhajícími vteřinami času, který nám na síti ještě zbýval. Spojení bylo rychlé (rychlejší než ISDN), velikost přenášených dat bez omezení. Spokojenost na obou stranách - Petr, že se připojil a poskytovatel, že dostal nějaký ten dolar :-))) Mise byla po výměně důležitých informací, e-mailů a aktualizace našich stránek ukončena slavnostně - obědem s novoročním menu místní singapursko-čínské kuchyně v jedné z mnoha letištních restaurací.
Odpoledne jsme se vrátili do centra mezi Indickou čtvrť a Arabskou čtvrť do ulice Bencoolen Street, kde jsou hned vedle sebe 2 chrámy - čínský a indický. Všude rušno, stánky se vším možným - jídlo, pití, suvenýry, ale před chrámy stály ty krásné, květinářské s obětovacími květinami - lotosy a vonnými tyčinkami. Místo, kde se mísí ten moderní lidský dav s historií a tradicí, zajímavé spojení na počátku 21. stoleti.
O pár ulic dál jsme navštívili místní největší obchodní centrum Suntec City s Fontánou Zdraví (největší fontána na světě.) Prý je kouzelná a aby se vyplnilo člověku nějaké přání, musí fontánu třikrát obejít, máchat rukou ve vodě a potichu si něco přát.
V Singapuru existuje nejen kult obchodu, ale i front. Všude, kde je možné stát frontu, je cedulka "please Q here". A na fontánu se fronta stojí taky. Chvíli jsme čekali, protože se nám u "kruhu fontány" zdálo moc lidí(asi 10), ale pak jsme podlehli hladu a šli jsme se najíst. Po půl hodině jsme se vrátili a stáli frontu na fontánu asi 50ti člennou, v "housence" jsme obešli fontánu, něco jsme si přáli a pak pryč... Snažili jsme se pak uniknout davům z obchodního centra na volné prostranství v zálivu v naději, že na pobřeží Singapore river v Marina Bay bude volněji. Chyba lávky. Bylo tam lidí mnohem víc, protože oslavy Lunárního Nového roku probíhají právě tam (jenže to jsme předem nevěděli). Všude bylo najednou natěsnáno spousta stánků, kapel, ruchu, lidí, prodavačů. Divočina. Prchli jsme do relativního klidu naší čínské čtvrti, ale předtím jsme ještě pořídili pár fotek "ananasu" - Nově postaveného divadla v Singapuru. Tady nás taky chytil pořádný liják, jehož nejhorší část jsme naštěstí přečkali pod mostem u divadla. Přeci jen jsme již přestali věřit kvalitám evropského deštníku v tropických deštích. Večer po dešti jsme se ještě vydali na procházku, ale o tom v dalším článku.

Letištní internetová kavárna

Soukromá letištní přípojovna a Petr

Slavnosti v Marina Bay

Bencoolen Street

Trh

Stánek s obětními dary před chrámem

čínský chrám

číňánci nesoucí lotos

Indický chrám

Fontána Zdraví v Suntec City

Divadlo v Marina Bay

Jeden z mnoha mrakodrapů

Ohlasy a vzkazy k článku ( Počet příspěvků: 0 )
Článek zobrazen: 8234 x

K+P AWAY
Čtení pro iPad
Novostavby Online

fotogalerie  |   mapa  |   hlavní stránka  |   obsah  |   odkazy  |   diskuse ©K+P Šebkovi 2003