Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DB_Sql has a deprecated constructor in /www/doc/www.k-gallery.cz/home/phplib/db_mysql.inc on line 12
Hlavou dolů
Zvířata, bazény a minigolf
Whitsunday Islands, Airlie Beach
4.3.2003  - Ráno to vypadalo slibněji. Sice se honily šedé mraky a foukal vítr, ale taky svítilo sluníčko. Nějak jsme se nemohli rozhodnout, co s načatým dnem, takže jsme šli nejdřív vyzkoušet skluzavky v bazénu za plného provozu (předchozí den už jsme se nemohli večer sklouznout, protože ve skluzavkách zastavili vodu). Bylo to super. Blbli jsme jako malé děti.
U bazénu jsme ještě objevili dva druhy obrovských brouků (něco jako roháč, ale jen s jedním rohem jako má nosorožec a pak takový hnědočervený potápník-můra, asi 10 cm veliký. V kempu jsme zahlédli a fotili také bílé kakadu se žlutou chocholkou (česky je to kakadu žlutočečelatý, anglicky - sulphur crested kakadu).
Se sluníčkem v zádech a po sbalení stanu jsme se rozhodli, že tu přeci jen ještě jeden den zůstaneme a zkusíme se se tedy ještě dnes kouknout na nějaký sousední ostrov. Ostrovy Whitsundays jsou jednou z nejvyhlášenějších atrakcí korálové bariéry, protože mají nádherné bílé pláže, krásné tyrkysové moře a blízko ke korálům od pevniny i od ostrova. Protože foukalo, nechtěli jsme opět pokoušet mořskou nemoc a zvolili jsme cestu na nejbližší ostrov Daydream Island. Loď jela asi za hodinku po té, co jsme se rozhodli, takže to bylo akorát. Dojeli jsme do přístavu, koupili si lístky a nasedli do malé kocábky a za čtvrt hodinky jsme už vystupovali u obrovského výletního rezortu.
Na ostrově byl jen jeden, ale za to pořádně veliký, hotel, několik bazénů, pár obchůdků a restaurací. Kromě zábavy u pláží a bazénů se dala na ostrově podniknout procházka "deštným pralesem" (proti těm, co jsme už viděli, to byl prales hodně prořídlý, ale zase v něm bylo spousta motýlů a jiných zvířat).
Po procházce řádně vyhládlo, a tak jsme si k obědu dali velký australský sendvič z pekárny. Jen co jsme se usadili před obchůdkem u stolečků, sneslo se k nám asi 6 barevných papoušků (lori mnohobarvý - Rainbow lorikeet) a začali otravovat a loudit jídlo. Jeden přistál Katce na hlavě a několik dalších se chtělo dělit s Petrem o jeho sendvič. Nejdřív jsme z nich byli nadšení, ale s naším rostoucím hladem při pohledu na potravu začali být papouši obtížní. Párkrát jsme je vyfotili, ale pak jsme se snažili chránit naši potravu snědením. Jenže drzý papouch ale nelenil a když byl jeho kolega odháněn, vydal se po stole a uzobl kus nechráněného dezertu. člověk musel být neustále ve střehu, protože "útočících" papoušků bylo skoro deset. Naštěstí jsme ale nebyli jediným objektem jejich zájmu, protože za pár minut se k nám u venkovních stolečků připojilo několik dalších turistů a papouščí útoky trochu prořídly.
Na ostrově jsme ještě objevili minigolf, který byl udělaný jako putování po Austrálii. Každá jamka znázorňovala nějaké místo, jako třeba Sydney Harbour Bridge (Přístavní most v Sydney), Uluru, Sluneční pobřeží anebo Whitsunday ostrovy. Vzhledem k tomu, že se kvůli velikosti ostrova nedalo dělat moc jiných věcí, dali jsme se na mač v minigolfu. Bylo to moc zajímavé a veselé mezi jednotlivými jamkami putovat Austrálií. Nevýhodou bylo, že nás připálilo sluníčko, které se ale celý den tvářilo schované pod mrakem. Museli jsme se jít ochladit do jednoho z bazénů a šplouchali jsme se tam zbytek odpoledne. Před odchodem od bazénu přihopkali na blízkou pláž dva divocí klokani. Byli ale tak plaší, že hned po jedné fotce z dálky utekli.
A ještě jedno zvíře jsme na ostrově zahlédli. Těsně před nástupem na loď přiletěl na nedalekou palmu netopýr-kaloň, který jí ovoce, a okusoval semínka (fruit bat). Příroda nám připravila pěkný západ sluníčka a my jsme při něm jeli lodí zpět na pevninu a do kempu.
Náš stan jsme stavěli samozřejmě po tmě, ale v tom už máme praxi (tedy hlavně Petr). Večer při večeři se na nás přišla do kuchyně podívat pěkně oplácaná vačice (Common brushtail possum), ale jen nakoukla a zase běžela pryč. Dnešní den byl na zvířátka pěkně bohatý.

Klouzačka u bazénu v Airlie Beach

Minigolf - jamka Gold Coast

Petr se učí plavat

Klokani na pláži

Kaloň na večeři (fruit bat)

Ohlasy a vzkazy k článku ( Počet příspěvků: 1 )
Článek zobrazen: 3202 x

K+P AWAY
Čtení pro iPad
Novostavby Online

fotogalerie  |   mapa  |   hlavní stránka  |   obsah  |   odkazy  |   diskuse ©K+P Šebkovi 2003