Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DB_Sql has a deprecated constructor in /www/doc/www.k-gallery.cz/home/phplib/db_mysql.inc on line 12
Hlavou dolů
Sever jižního ostrova
Motueka, Takaka, Nelson, Picton
14.4.2003  - Ráno bylo nebe opět jako vymetené, ale teplota se nepohybovala moc nad nulou, protože stoupala pára od pusy. Dnes jsme chtěli prozkoumat severnější pláže parku Abel Tasman. Z Motueky jsme se vydali na sever do městečka Takaka. Museli jsme ale překonat 1000 m převýšení, které bylo z jedné strany 20 km ostrých serpentin. Z druhé strany to bylo jen 8 km a bylo to mnohem méně prudké. Zajímavý paradox.
Z Takaky jsme jeli na východ na poloostrov směrem na Totaranui, které nám bylo velmi doporučováno jako nejpříjemnější a nejromantičtější místo. Už cestou jsme potkávali nádherné a fotogenické pláže, a to přesto, že byl odliv. Jenže za zátokou Wangaui skončila asfaltka a na "silnici" ji nahradily poměrně veliké kameny, tak jsme cestu do prý pohádkově krásného Totaranui vzdali a vrátili jsme se zpět do Takaky.
ZProtože nám zbylo trochu času, podnikli jsme krátkou vyjížďku k nejčistším pramenům na světě - Pupu Springs. Pramen je to dost silný, tryská 14000 litrů za vteřinu a tvoří docela veliké jezero. Voda je opravdu křišťálově čistá a studená. Pro Maory je posvátný, takže se v něm nesmí plavat, ale překvapivě se v něm lze potápět...
Po pramenu Pupu jsme se rozloučili s parkem Abel Tasman a přes Motueku jsme se pokračovali na východ. Pozdě odpoledne jsme přejeli do hlavního centra oblasti, padesátitisícového města Nelson, ale zcela překvapivě tam "chcíp pes". Máme pro to vysvětlení, protože už se blížila šestá hodina večerní. 90% obchodů zavírá mezi 16.30 a 17.30 a celé centrum se vylidní. Město nás ničím nezaujalo, nabídlo sice připojení na internet s vlastním počítačem, ale prozatím bylo asi nejdražší na NZ. Vyřídili jsme jen nutnou poštu a protože jsme další den dopoledne odjížděli lodí, raději jsme se rozhodli pokračovat až do přístavu Picton, abychom nemuseli ráno moc pospíchat. Kromě drahého internetu si budeme Nelson pamatovat jako místo s nádherným západem sluníčka.
Den už pokročil a nastala tma. Silnice byla pěkně kroucená a asi tak 10 km od Pictonu na nás začaly z krajnic vykukovat vačice. Některé se promenovaly uprostřed silnice a vůbec se jim nechtělo uhnout našemu autu. Vše ale dobře dopadlo, všechny vačice se dostaly mimo silnici a naše auto je také OK. Jen řidiči jsou utahaní. V kempu v Pictonu naštěstí bylo ještě místo i pro náš stan a dva unavení cestovatelé mohli s klidem usnout poslední noc na jižním ostrově.

Severní okraj parku Abel Tasman

Katka u pramene Pupu

Západ slunce u Nelsonu

Ohlasy a vzkazy k článku ( Počet příspěvků: 0 )
Článek zobrazen: 2444 x

K+P AWAY
Čtení pro iPad
Novostavby Online

fotogalerie  |   mapa  |   hlavní stránka  |   obsah  |   odkazy  |   diskuse ©K+P Šebkovi 2003