Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DB_Sql has a deprecated constructor in /www/doc/www.k-gallery.cz/home/phplib/db_mysql.inc on line 12
Hlavou dolů
Wat Arun a Wat Po
Bangkok
4.5.2003  - V neděli po ránu je prý nejlepší vydat se na víkendový trh v parku Chatuchak. Je to obrovské místo s více než 7000 stánky na obrovské ploše. Chtěli jsme jet tuktukem, ale nelíbila se nám cena, kterou navrhovali. Domluvili jsme se s jiným řidičem, který odsouhlasil cenu, ale chtěl zastavit u nějakého obchodu. řekli jsme si, že ano. Když ale zastavil u místa, které jsme dva dny předtím už navštívili, bránili jsme se a vystoupili jsme bez placení. Nedaleko byla hlavní stanice místního nadzemního metra, které staví až u trhu. V klimatizovaném metru jsme málem umrzli a o to větší rána byla opět vylézt do dnešního bangkockého vedra (kolem 40 C). Na trhu jsme spíš okukovali, než nakupovali a po hodině jsme utekli opět do chladu metra.
Na další den jsme plánovali výlet k moři na Pattayu, a tak jsme se jeli kouknout na hlavní nádraží Hualampong, kdy nám jede vlak. Zjistili jsme, že vlak je sice velmi levný (31 bahtů což je necelých 22 Kč) třetí třídou - dřevěné lavice, ale jede jen 1x denně. Když jsme zjišťovali možnost dopravy autobusem, všichni nám byli ochotní zajistit cestu do Pattay, ale nikoliv zpět (cena 250 bahtů na člověka Bangkok-Pattaya). Takže moře v Thajsku protentokrát nebude.
Z vedra a ruchu velkoměsta jsme raději unikli pomocí lodní dopravy k chrámu Wat Arun - chrám ranních červánků, který je hned u řeky, stranou od ruchu. Chrám je zdobený čínským porcelánem, protže lodě z číny v 17. století vozily v kýlu jako zátěž místo kamení kazový čínský porcelán. Tam jsme ve stínu stromů na lavičce chvíli relaxovali a nabírali síly.
Poslední denní zastávka byla ve Wat Po, našem oblíbeném chrámovém komplexu. Mají tu největší sochu ležícího Buddhy a sedícího Buddhu. Kromě sbírky zlacených soch Buddhy v různých pozicích je chrám známý hlavně školou a masážemi. Nic z toho nás až tak nezajímalo, chtěli jsme se jen projít po "zahradách", pozastavit se a v klidu přemýšlet o všem možném. Ve stínu chedi (stupy, pagody) jsme na lavičce seděli dobrou hodinu a pozorovali pohyb lidí kolem nás. V podvečer jsme se vydali zpět do hotelu a na obrovském "náměstí" (taková letenská pláň) před královským palácem jsme viděli pouštění draků a večerní piknik pro mnoho obyvatel metropole.

Bangkokské metro Skyline

Porcelánová ozdoba chrámu Wat Arun

Wat Arun

Ležící budha

Wat Po

Ohlasy a vzkazy k článku ( Počet příspěvků: 0 )
Článek zobrazen: 4491 x

K+P AWAY
Čtení pro iPad
Novostavby Online

fotogalerie  |   mapa  |   hlavní stránka  |   obsah  |   odkazy  |   diskuse ©K+P Šebkovi 2003