Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; DB_Sql has a deprecated constructor in /www/doc/www.k-gallery.cz/home/phplib/db_mysql.inc on line 12
Hlavou dolů
Velká korálová bariéra (Velký bradlový útes)
Cairns
1.3.2003  - V noci nás několikrát probudil silný vítr, který nám sklápěl stan, a tak jsme měli strach, jestli vůbec na potápění dojde. Ráno bylo ale všude sucho, sice šedivo, ale nepršelo. Potápěči nás měli vyzvednout v kempu v 7.30 ráno, takže jsme už od 7,20 stáli připravení u brány. Za nějakou dobu bylo 7.45 a stále nikde nikdo. Poprosili jsme kempaře o zjištění, jak to vypadá. Zjistilo se, že někde zašantročili naši rezervaci a tudíž o nás vůbec nevěděli. Naštěstí se vše rychle vyřešilo a přijel pro nás sám majitel potápěčské agentury a dovezl nás do Cairns k lodi.
Brzy po deváté ráno jsme vyrazili lodí směrem k bariérovému útesu. Bylo nás asi 20 a posádka. V okamžiku, kdy naše nepříliš velká loď opustila vody přístavu, začalo to s námi pěkně houpat a házet. Vlny byly asi tak 2 m vysoké a protože cesta byla skoro dvouhodinová, zapříčinily u Petra mořskou nemoc. Několikrát nakrmil rybičky, ale nebyl sám, přidaly se k němu ještě dvě další slečny a špatně bylo ještě dalším klukům, ale ti se tvářili hrdinně. Jenom pak celý zbytek dne seděli nepřítomně na lodi...
Před jedenáctou jsme přijeli na kotviště "plovoucího hotelu" u bariérového útesu (další ale větší loď téže společnosti), ale stále to s námi hodně házelo. Přivázali nás proto k velké lodi a zůstali jsme tam celý zbytek dne. Plovoucí hotel slouží jako útočiště pro potápěče nebo ty, kteří přijedou k bariéře na několik dní, aby nemuseli každý den ztrácet čas přesunem z pevniny. Z naší lodi nakonec zůstalo jen asi 10 lidí, kteří si udělali jednodenní výlet, ostatní přijeli na delší dobu. A s nimi i ti, kteří zápasili s mořskou nemocí. Petr se ale ze všeho vykřesal docela rychle a po asi půl hodině pobytu na větší lodi už se mu vracela jak barva do tváří, tak i chuť k životu a potápění.
První plavbu k útesu absolvovala Katka ještě sama. Protože to s lodí docela házelo, museli jsme si doplavat k vrcholu bariéry až od "hotelu" asi 100 m. Zrovna začínal odliv, takže se člověk nemusel potápět tak hluboko a mohl si vychutnávat krásné tvary korálů, rybky a jiná zvířátka, i když jich nebyla hejna jako v Thajsku. Přestože byly stále vlny, na podmořském světě to nebylo znát. Fotili jsme vodním foťákem, ale na fotky si budeme muset ještě hezkých pár dní počkat. První skoro hodinová "procházka" kolem korálů zapříčinila vyhládnutí, takže bylo zaveleno k návratu na loď. Dostali jsme příjemný oběd složený ze studeného bufetu salátů a teplé polévky. Po obědě jsme se už oba dva vypravili ke korálovému útesu a přes 2 hodiny jsme pozorovali mořský život. Pak už jsme bohužel museli kotviště opustit a vracet se zpět do Cairns. Cesta zpět nebyla už vůbec tak dramatická. Byli jsme utahaní z potápění a šnorchlování, takže jsme skoro všichni na lodi usnuli jako budulínci. A moře už tolik nevlnilo, takže žaludky všech už byly v klidu a v pohodě. Jen co nás dovezli do kempu, začalo se nám stýskat po slané vodě a museli jsme se jít vykoupat alespoň do bazénu. U bazénu jsme nečekaně zůstali přes hodinu, protože jsme se zapovídali s turisty z Kanady.
Večer už se neudálo nic zajímavého, kromě návštěvy několika žab v kuchyňském přístřešku. Protože jsme tam svítili dlouho, přilákali jsme dostatečné množstvi hmyzu, aby to žáby zaregistrovaly jako zajímavou nabídku. Běhaly po podlaze a lovily mravence, pavouky, komáry a jinou havěť, která se v tu dobu (po setmění) ocitla v jejich dosahu. Když jsme se ale zvedli, žáby okamžitě zavelely na ústup a schovávaly se zejména mezi ledničkou a sporákem a trvalo dost dlouho, než se rozhodly svůj úkryt opustit. S jistou dávkou trpělivosti se nám je ale podařilo vyfotit na památku.

Potápěč Kačenka

Žáby čekají na večeři u ledničky

Ohlasy a vzkazy k článku ( Počet příspěvků: 1 )
Článek zobrazen: 3599 x

27.2.2003
Krokodýlí farma
Port Douglas, Hartleys Creek, Redlynch-Cairns

28.2.2003
Lanovkou nad deštným pralesem a Tjapukai
Redlynch, Kuranda

1.3.2003
Velká korálová bariéra (Velký bradlový útes)
Cairns

K+P AWAY
Čtení pro iPad
Novostavby Online

fotogalerie  |   mapa  |   hlavní stránka  |   obsah  |   odkazy  |   diskuse ©K+P Šebkovi 2003